I helgen har jag bland annat...

Allmänt / Permalink / 0
...haft filmkväll med Sophie, Armelle, Emma, Chloé, Elina och Monika i fredags. Vi såg den andra Hunger Games-filmen eftersom vi har som plan att se allihopa innan vi går på bio och ser sista delen. På onsdag är det dags för nästa!
 
...pluggat en del. I lördags hängde jag i biblioteket med det här fantastiska sällskapet
 
 
...sprungit längs med Lake Ontario i ett grått och ganska kyligt Kingston.
 
 
...Sett Kingston Santa Clause Parade, vilket var en intressant upplevelse. Kingston-borna hade gått man ur huse för att, verkar det som, se årets juligaste höjdpunkt.
 
 
 
 
...ätit middag och druckit rödvin med min gulliga kanadensiska vän Alex, som jag läser International Criminal law tillsammans med.
 
 
 
 
Idag har jag avverkat den näst sista måndagen med lektioner på Queen's, så det börjar verkligen närma sig slutet nu. Efter att kurserna har slutat har vi två veckor med plugg inför final exams, som nog blir ganska intensivt. Mitt tentaschema ser ut såhär:
 
10 december - hemtenta i Immigration & Refugee Law
15 december - tenta i International Law
18 december - tenta i International Economic Law
22 december - inlämning uppsats i International Criminal Law (men den måste jag vara klar med den 19e eftersom jag åker till Miami då).
Utöver detta är det lite andra uppgifter som ska in i nästa vecka och på torsdag har vi vår presentation i International Law -  så jag håller mig sysselsatt helt enkelt! Ottawa-trippen var den sista resan utanför Kingston innan jag åker härifrån den 19 december, så det känns kul att spendera sista veckorna här för att ta vara på den sista tiden ihop med gänget.
 
Puss & kram!
Till top