Sista helgen i Kingston

Allmänt / Permalink / 0
Nu har jag precis kommit hem från bio med Elina, Emma och Armelle på Screeningroom här i downtown. Det är en jätteliten biograf som bara visar några filmer utvalda filmer i taget, så skönt att slippa ta bussen ut till Cineplex. Vi såg Suffragette som handlar om kampen om kvinnors rösträtt i England i början på 1900-talet, jättbra film med mycket fokus på starka kvinnor - se den! Den har premiär i Sverige i januari. Helgen, som är den sista i Kingston eftersom jag åker härifrån på lördag morgon, har passerat lika fort som den senaste tiden överlag. Jag har pluggat, men hunnit med lite roligheter också!
 
I fredags gick Sofie, Emma, Elina och jag på ett houseparty, som med all säkerhet blev det sista här, hemma hos Carolin och hennes 5 housemates. Temat var TV-serier/filmer, så jag och Sofie körde Gossip Girl, vilket var både lätt och billigt att fixa. Jag glömde helt av att ta bilder, så kan bara bjuda på två bilder på oss. Men det var en kul kväll med beerpong, bra musik och härligt sällskap!
 
 
En gullig Blair Waldorf!
 
 
Är så himla glad att jag lärt känna Sofie här! Det bästa av allt är att vi kommer fortsätta hänga i Lund när hon kommer hem i maj.
 
 
Det finns så många hus här som ser ut som detta när det gäller julbelysning - all in är vad som gäller. Helst ska det vara lampor i alla färger och blinka.
 
Efter plugg gick jag hem till Sofie igår kväll på tacomiddag med henne och Jackie, en kanadensisk tjej som är med i Queen's triathlonlag tillsammans med Sofie. Efter middagen kollade vi på Love Actually, så nu är min julkvot uppfylld!
 
 
 
Idag har jag skypat med familjen, pluggat i biblioteket och varit på bio. Min förkylning är i princip borta nu, så nästa vecka hoppas jag på lite träning igen. Den här lappen låg på min plats när jag kom till biblioteket idag. Det är mycket fouks på studenternas välmående på Queen's och nu när alla har fullt upp med exams och biblioteket är fullt av folk så delar de ut sådana här lappar, godis och annat smått och gott, vilket är härligt tycker jag och man blir ju lite peppad av att mötas av detta. Men samtidigt så har det stora biblioteket på campus öppet dygnet runt sedan en vecka tillbaka och kommer ha det hela nästa vecka också, vilker jag tycker är lite motsägelsefullt när det gäller studenternas välmående. Om inte biblioteket hade haft öppet så tror jag väldigt många färre hade suttit uppe och pluggat på nätterna. Nu undrar ni vilka som hänger där på nätterna och det kan jag säga är många! Kommer man till biblioteket vid 17-tiden en eftermiddag så får man lätt lägga en kvart på att hitta en ledig plats, och då finns det ändå fyra våningar att välja på. Jag tror dock att många bara hänger där för att ha sällskap och kanske inte direkt pluggar effektivt vid 02 på nätterna. 
 
 
Nu blir det ett avsnitt av min nya favortiserie The Good Wife och sen dags att sova!
 
Puss & kram!
Till top