Miami

Allmänt / Permalink / 1
Hej från Miami!
 
Lördagen blev en lång och händelserik resdag. Den innehöll en språngmarch mellan terminalerna på LaGuardia i New York för att precis hinna med flyget till Miami och en extra timmes väntan på mitt bagage på flygplatsen när jag kom fram eftersom det inte hann med mitt plan utan kom med ett senare. Jag hade verkligen tur i oturen att det fanns en flight till mellan LaGuardia och Miami i lördags kväll och bara med en och en halv timmes mellanrum. Väl framme i lägenheten vid 22.30 möttes jag av Mickaela som fått vänta extra länge på mig och efter att ha pratat ikapp en stund somnade jag som en stock. Söndagen började vi med en löprunda längs med stranden och åt sedan frukost på FL Café. Efter några timmar på stranden (det var ganska molningt och blåsigt), så strosade vi runt här i Miami Beach, spanade på folk och i butiker och bara försökte anpassa oss till semestermood. Inte helt fel! På kvällen åt vi mexikansk middag på Oh! Mexico där vi åt den kanske godaste guacamolen någonsin. Idag har solen varit framme i princip hela dagen så vi har njutit på stranden. I morgon eftermiddag kommer Anna hit så då är vi äntligen fulltaliga!
 
 
Här bor vi! Lägenheten ligger vekrligen perfekt, fem minuter från Ocean Drive och stranden.
 
 
 
Det är en märklig kontrast att se en och annan julgran bland alla palmer och hur de juldekorerar palmernas stammar.
 
 
 
 
Puss & kram!
#1 - - Lotta Olsson:

Oh, vad härligt! Till och med palmerna firar jul! Passa på och njut av goa stränder och solen. Puss & kram

Svar: Ja precis! Julpynt överallt :) det gör jag, och njuter för dig med! Ses om mindre än en vecka. Puss & kram
llifestylekorsika.blogg.se

Till top