Lussebullar och julkänslor

Allmänt / Permalink / 0
I lördags bakade som sagt jag och Sofie lussebullar för att ha med som bidrag till vår julmiddag senare på kvällen. Vi introducerade lussebak för hennes kanadensiska roomies som aldrig hade bakat något liknande innan, men det kunde man inte tro med tanke på hur bra deras bullar blev! Här finns bara torrjäst och med tanke på hur kallt det är inomhus i våra hus så visste vi inte riktigt hur det skulle gå med jäsningen, men de blev riktigt bra och fick tummen upp av resten av gänget. 





Resultatet! 


Det var härligt att få lite julkänslor, men det ger mig samtidigt hemlängtan att missa allt julmys med familj och vänner som december innebär. Det får bli ordentligt nästa år och det är ändå tur att vi kan göra det bästa av det här.

På kvällen hade vi julmiddag och firade Armelles födelsedag lite i förskott. Det var också sista kvällen med Viivi som åkte hem till Finland igår eftersom hon redan är färdig med skolan. En efter en börjar åka hem nu, så det märks att det snart är slut. 


Maxat julpynt.



Sista middagen med hela gänget hos Sophie, Emma och Armelle. De har verkligen haft bästa huset att umgås i! 




Vi blev mätta även den här gången.

Idag har jag hängt i biblioteket och morgondagen ser i princip likadan ut. På torsdag har jag hemtenta i Immigration & Refugee Law och sen är resten av finals nästa vecka. Jag vaknade upp förkyld i morse så har varit lite seg idag. Därför ska jag sova nu och hoppas på en piggare morgondag.

Puss & kram! 
Till top