Hemtenta och ett tråkigt avsked

Allmänt / Permalink / 0
Efter att ha skrivit hemtenta i Immigration & Refugee Law hela dagen har jag nu krupit ner i sängen och kollar på Nobelfesten på Svt play. Min förkylning bröt ut ordentligt i tisdags, så jag har varit lite seg de senaste dagarna, men nu känns det bättre. Vi hade 8 timmar på oss att svara på tre frågor och senast kl 16.30 skulle hemtentan vara inskickad. Det var lite kluriga frågor, men jag fick ihop svar och kände mig nöjd över resulatet. Detta är ju den enda kursen jag har som enbart handlar om kanadensisk rätt så det gör den lite svårare, men det har varit väldigt intressant och kul att få lära sig lite om det också. Mest är det skönt att två av fem kurser nu är avslutade, sen får jag se hur långt det räcker! Nu är inte nästa exam förrän på tisdag, då i International Law.
 
I går kväll lämnade Chloé Kingston och det kändes som att mitt utbyte därmed också tog slut på något sätt, eftersom vi varit här exakt lika länge och upplevt i princip allt tillsammans. Jag är så himla tacksam för att jag fick bo med henne och jag inser hur bra det blev - från ett anonymt svar på en annons i en facebook-gruppen Queen's Exchange 2015/2016 till en vän för livet. Mitt första intryck när vi skrev på Facebook innan vi kom hit var att hon verkade vara en gullig tjej som var lika taggad som jag inför utbyte i Kanada. När hon sedan kom hit, en timme efter mig, och skippade alla handslag för en riktig, fransk hälsning med en kindpuss på varje sida, så var det som att all potentiell stelhet försvann och vi blev vänner i samma ögonblick som hon möttes i dörren av en väldigt trött Matilda. Det var så himla skönt att ha varandra i början, när vi var nya på Queen's och när vi båda letade nya bytisvänner. Vi har löst problem tillsammans och vi har haft varandra att vända oss till när vi fått hemlängtan eller haft dåliga dagar. Jag som i vanliga fall älskar att bo ensam har verkligen uppskattat sällskapet här hemma och hade inte kunnat tänka mig något annat sätt att bo på under utbytet. Det kommer vara tomt i huset utan henne nästa vecka, men jag vet att vi kommer ses igen. Hur härligt är det inte att kunna åka till Frankrike för att hälsa på henne? Eftersom Chloé faktiskt hade Göteborg som andraval för utbyte så kommer hon nu ha en möjlighet att komma dit ändå, men för att hälsa på mig istället. Vi sa helt enkelt inte hejdå utan vi ses snart igen.
 
Ett litet urval av bilder från allt vi gjort ihop den här hösten. Så härligt att se tillbaka och jag inser verkligen hur mycket vi hunnit uppleva.
 
Puss & kram!
Till top