Hejdå Kingston!

Allmänt / Permalink / 0
Nu sitter jag på tåget till Toronto Pearson AirPort och det känns som att cirkeln är sluten eftersom det var såhär jag började min utbytestermin. Det känns både bra och jobbigt! Efter tentan igår, när stressen släppte och jag insåg att jag är klar på Queen's, var det som att jag insåg att jag faktiskt ska lämna alla vänner och en fantastisk termin bakom mig. Kvällen igår innebar väldigt många avsked vilket krävde några tårar, men jag hoppas att jag kommer träffa mitt bytisgäng i Europa till sommaren som vi pratat om. Sofie och jag kommer ju ha varandra i Lund, men inte förrän till sommaren när hon kommer hem. Jag är så glad att jag hittade så härliga vänner att dela den här terminen med - det har verkligen gjort det till en fantastisk upplevelse. Det kommer nog ta ett tag att smälta alla intryck och saker jag lärt mig den här terminen.
 
Här kommer lite bilder från höjdpunkterna under min termin i Kingston och på Queen's University:
 
Min och Chloés tripp till Montréal den första veckan i Kingston.
 
 
 
Kajak-hajken i Algonquin Park den sista helgen i september när Kanada fortfarande bjöd på sommarvärme, med gänget som kom att bli mina närmsta vänner.
 
 
 
 
 
Min och Sofies på-tu-man-hand-tripp till Ottawa med sightseeing och middag på Svenska Ambassaden
 
 
 
 
Roadtripen till Quebec City med hela gänget tjejgänget som förgyllt min termin
 
 
 
 
 
 
Och såklart Niagarafallen, Homecoming, Halloween, helgen med familjen, vardagen i skolan på Queen's Law, min och Mickaelas New York-resa (den är absolut en av höjdpunkterna men eftersom den var utanför Kanada så fick den inte vara med i det här inlägget)! Tar med mig så många minnen hem och det ska bli kul att gå igenom alla bilder ordentligt om ett tag när allt har sjunkit in lite mer.
 
Nu ser jag fram emot att skapa fler härliga minnen i Miami med Mickaela och Anna - kan inte riktigt ta in att det blir strandläge i morgon!
 
Puss & kram!
Till top