Ensam hemma

Allmänt / Permalink / 0
Idag åkte även Joanne hem, dock inte så långt eftersom hon har sin familj utanför Toronto och hon kommer ju tillbaka till nästa termin, så vi sa hejdå i morse och nu är jag ensam på 40 York Street de två sista nätterna i Kingston. Alldeles nyss skrev jag klart den sista meningen på min uppsats i International Criminal Law, så nu ska jag bara läsa igenom den en gång till och skriva ut den i morgon innan jag lämnar in den. Idag var den sista dagen någonsin jag spenderade i Stauffer Library och i morgon är det äntligen dags för den sista tentan i International Economic Law. Den är mellan 14-16.30 och efter det ska vi bytisar som pluggat ihop ses på Queen's pub för att säga hejdå och på kvällen kommer de som är kvar i Kingston i mitt tjejgäng över hit för middag och en sista kväll tillsammans.
 
Den här veckan har mest handlat om plugg och avsked. I måndags kväll åt jag middag med Alex och igår sågs jag och Eleanor från Australien på en hejdå-kaffe, två superhärliga tjejer som jag är väldigt glad över att ha lärt känna här, men som jag, om jag ska vara realistisk, troligen aldrig kommer träffa igen med tanke på avståndet, särskilt när det gäller Eleanor. Men jag var ju aldrig i Melbourne sist vi reste i Australien, så nu har jag ju en anledning att åka dit!
 
Gulliga Alex!
 
 
Såhär såg det ut när jag vaknade i onsdags morse - i alla fall lite frost på taken! Är det något jag är lite besviken över så är det att jag (troligen) inte kommer få se någon snö innan jag lämnar Kanada. Med tanke på att det brukar vara snö i Kingston från mitten på november och framåt och att medeltemperaturen i vanliga fall är -10 grader, så är det ovanligt med sånt här varmt väder vid den här tiden. En kanadensare berättade häromdagen att det för två år sedan just denna veckan var snö, -20 plus en vind som gjorde att det kändes som -30. Vet i och för sig inte om jag velat ha det så heller. Men lite snö kunde ju Kingston bjudit på, särskilt eftersom jag fått höra massor om de kalla vintrarna här. Jag är glad att jag inte packade varmare kläder i alla fall, för de hade inte kommit till användning. 
 
Nu ska jag snart lägga mig och vakna till sista dagen i Kingston och sista dagen på mitt utbyte i morgon, konstig känsla!
 
Puss & kram!
 
 
Till top