Bio och bytismiddag

Allmänt / Permalink / 0
Den här veckan har bjudit på mycket film- och myskvällar utöver plugg. I torsdags hade jag min sista lektion på Queen's, så nu är det fokus på tentaplugg. Det ger lite blandade känslor eftersom det verkligen innebär att slutet närmar sig och det är tråkigt att inse att vi juristbytisar har haft vår sista lektion ihop någonsin, för jag har ju trivts så himla bra tack vare dem! Samtidigt är det skönt att kunna fokusera enbart på plugg inför exams och min sista uppsats och inte behöva läsa inför lektionerna utöver det.
 
I måndags hade jag och Chloé filmkväll efter en lång dag i skolan och vi unnade oss både popcorn och choklad.
 
 
Världens bästa roomie!
 
 
I onsdags gick vi på bio och såg den sista Hunger Games-filmen. Det finns ingen bio i Downtown Kingtson, så vi fick ta bussen ca. en kvart utanför stan.
 
 
I torsdags gick jag och Sofie på ett send-off event på campus för årets Nobelpristagare i fysik, som nämligen är professor på Queen's. Han skulle hyllas innan avfärd till Stockholm nu i helgen och vi tyckte enbart det var en kul grej att gå på för att han skulle till Sverige, inte så mycket för att vi har koll på hans forskning. Men det är ju faktiskt ganska häftigt att Nobelpriset går till en professor på Queen's just den terminen som vi är här! 
 
 
Se på kvällen gick vi ut ett ganska stort gäng av utbytesstudenterna på Queen's Law och åt på Atomica, en italiensk restuarang i downtown som vi inte hade testat innan. Det blev ett avslut på terminen eftersom vi haft våra sista lektioner på torsdagen. Efteråt gick Anna, Marieke och jag till Ale House, och det blev en väldigt trevlig kväll! Jag kommer träffa på de flesta i biblioteket under de kommande två veckorna, men det kändes ändå lite som en hejdå-middag.
 
 
Inte den bästa bilden med väldigt mycket blixt i allas ögon, men här är gänget i alla fall. 
 
 
Igår hängde vi hemma hos oss på kvällen och först hade vi planer på att gå ut, men eftersom alla kände sig lite sega så hoppade vi över det. Nu har jag precis kommit hem från lussebak hos Sofie med hennes kanadensiska roommates inför vår kombinerade julmiddag och Armelles födelsedagsfirande ikväll. I morse hann jag även med att dubbelskypea med Anna och Mickaela inför Miami - bara två veckor kvar idag! Vi kan hyra bil av samma tjej som vi hyr lägenheten av, så vi bestämde vilka dagar vi ska lämna Miami. Planen blir en roadtrip genom Everglades ner till Key West med en övernattning på vägen och sen en sväng till Fort Lauderdale. Vi bestämde oss för att hoppa över Orlando eftersom det är ganska lång bit att köra över en dag och vi kom fram till att vi hellre lägger mer tid i Miami. Jag tror det här kommer bli hur bra som helst!
 
Nu måste jag fixa mig i ordning inför kvällens middag!
 
Puss & kram!
Till top